Lee
1889 Henry David Lee spolu se čtyřmi obchodními partnery zakládá obchodní společnost H.D. Lee v Kansasu. Vyhledávají po celém světě základní potraviny a balí je k distribuci do obchodů s potravinami a smíšeným zbožím pod svojí vlastní značkou Lee. |
|
1912 Objevením možnosti rozsáhlejšího podnikání v produkci pracovních obleků, H.D. Lee otevírá svoji první továrnu na oděvy v Salina, Kansas. Vyrábí zde montérky a pracovní kombinézy. |
|
1913 Lee vytváří první pracovní kombinézu z jednoho dílu; ikonické Union-Alls byly navržené k ochraně oblečení celého těla. |
|
1917 - 1919 V důsledku popularity Union-Alls, H.D. Lee rozšiřuje výrobní kapacity pro uspokojení poptávek trhu. |
|
1917 Lee 17. března 1917 stěhuje své ústředí ze Salina, Kansas do Kansas city, Missouri. |
|
1921 Panáček Buddy Lee je představen k další podpoře Lee overalů. V průběhu dalších 40 let pomáhal představovat nové produkty Lee. |
|
1925 Po konzultaci s kovboji a šampiony rodea, Lee představuje kovbojské overaly z 9 oz. džínoviny pro muže (101) a chlapce (101B). |
|
1925 Ve spolupráci s Canton Mills z Georgie Lee vyvíjí nejpevnější a nejmodřejší džínovinu na trhu pro použití ve western a při fyzicky náročné práci - Jelt. |
|
1927 Lee se stává prvním výrobcem oděvů s použitím tzv. zapínání bez háčku - na zip v kovbojských kalhotech a overalech. |
|
1930 Lee vyrábí pracovní oděvy nošené Americkou dělnickou třídou. |
|
1939 Džínovina Jelt od Lee odolala Ripleyho “Věřte-nevěřte!” testu plazením se 26 mil po neupraveném betonu. |
|
1940 Lee v průběhu 2. světové války podporuje válečné úsilí výrobou košilí, kalhot a leteckých obleků pro armádu USA. |
|
1946 Rok 1946 je spojován se zrodem “twitch” - dekorativního koženého pásu na zadní straně džín. |
|
1947 Jsou představeny dámské Lee Riders. |
|
1952 Lee oblékl 16 m vysokou postavu ”Big Tex” při příležitosti texaského státního veletrhu. |
|
1954 Džíny už nejsou jen pracovní oblečení, začínají je nosit hvězdy popové kultury, jako například Marlon Brando nebo James Dean. |
|
1958 Lee nabízí svůj užší a elegantnější western střih. |
|
1962 Lee plní módní představy studentů středních a vysokých škol, rozjíždí se celostátní marketing s novým střihem na volný čas s charakteristickými těsně přiléhavými konturami. |
|
1970 Zvonové džíny a džísky získávají popularitu u vysokoškolských studentů. |
|
1972 Lee debutuje volnočasovým oblekem "Leesure." |
|
1977 Vyšívaný džínový design Lee se stává módním favoritem. |
|
1982 Lee zavádí nový reklamní slogan: Značka, která zaručeně padne. |
|
1984 Džíska od Lee se objevuje na titulní straně časopisu Rolling Stone spolu s rockovou hvězdou Brucem Springsteenem. Vyšší marketingové cíle už si Lee vytyčit nemůže. |
|
1993 Model Riders představuje druh pohodových džín ke každodennímu použití, jsou navržené speciálně pro masový marketing k dostání ve Wal-mart a K-Mart. |
|
1996 Lee vytváří svůj národní den džín ke zvýšení povědomí o výzkumu rakoviny prsu. |
|
1996 Zákazníci si mohou nově pořizovat své oblíbené džíny přes e-shop Lee.com. |
|
1997 Lee představuje své trubky, revoluční styl a střih pro teenagery se zálibou v extrémních sportech. |
|
2016 Lee propaguje svou pružnou tkaninu u pánských džín. |
|
2017 Comeback. V návaznosti na svou bohatou minulost představuje Lee speciální kolekci inspirovanou historickými modely s moderními požadavky zákazníků. |
|
2019 Po více než 130 letech působení se firma stěhuje ze svého původního sídla v Merriam, Kansas do Greensboro, Severní Karolína. |